lördag, september 01, 2007

Fyra månader till nyår

Det är nu fyra månader kvar till nyår, och jag tänkte att det är dags att stämma av hur det går med allas nyårslöften Nedanstående är vad som finns bokfört, kommentera era framsteg i Comments.

Wallan
======
1) Få spelbara och målade arméer till både 40K och Fantasy.
2) Spela mer tabletop (kan inte bli så svårt)
3) Spela mer spel
4) Jag ska försöka ha ett speldugligt bord hemma.

Ubbe
====
Jag lovar att under nästa år skall jag bli klar med min IW-arme, dvs skaffa alla modeller jag ska ha och måla allt.
Jag lovar även att jag skall försöka göra det samma med mina worldeaters.

Jens
====
Jag lovar att under 2007 måla klart mina Emperor's Children.

Bulan
=====
Jag ska måla klart 1250 pts marines och ha en win-loss-ratio på 2:1 mot wallan!

Rikard
======
Bli klar med chaos-armén

7 kommentarer:

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

Jag börjar med att kommentera mine egna framsteg då, eller snarare vad som återstår. Det har inte gått fullt så snabbt som jag trodde, men hoppet är inte ute än.

Påbörjat:
En enhet (6 gubbs) Emperor's Children
Keeper of Secrets (Greater Daemon)

Omålat:
En enhet (6 gubbs) Emperor's Children
En Rhino
En enhet (6 gubbs) bikers
En enhet (6 gumms) ryttar-daemonetter

waLLan sa...

Sanningen att säga så har jag faktiskt inte gjort något av mina löften :/
Men eftersom jag ska vara gräsänkling hela hösten så kanske man kan lyckas med några av grejerna iaf....

Ubb£ sa...

Mina Iron Warriors saknar 2-3 modeller bara, så dom fixar jag nog. Efter att ha bläddrat i nya codex: chaos så känns det dock lite trist att dom olika legionerna försvinner. Endast dom gudaspecifika finns kvar annars är det randoom warband som gäller. Detta gjorde att jag inte behövde köpa och måla två Oblitterators till :)

World Eaters har det inte gått så snabbt med, men en minimal målad armé borde gå att fixa i tid.

Bulan sa...

Haha var fan krävde du fram de där!? Wallan nu får vi ju lira/måla hemma hos dig när Cissi drar. Jag kan ta en extranyckel så att de bara är att komma bort och sätta sig i ditt hobbyrum hehe.

Dock så är ju hösten då man målar gubbar. Så har det varit för mig de senaste åren iaf. Fast det har mest blivit bilbana och mini-z under året i hobbyväg. Win/loss ratio mot wallan är ju lätt fixat bara att spela två partier och sen lämna WO ett :D

Om jag dock ska vara seriös så tror jag nog att jag ska kunna mäkta med ca 800 pts målat iaf (om jag inte byter färg igen).

Rico sa...

Nyårslöften är till för att brytas!

Bulan sa...

Sebylla hade en burgare direkt efter nyår som de kallade nyårslöftesbrytare. Bacon och ost. Jävligt najs.

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

Den nya chaos-codexen ger mig inte möjligheten att köra med beridna daemonetter, så dom utgår.

Däremot ligger sex stycken terminators här i stället nu... :-S