söndag, november 11, 2007

Målarstuga igen

Hej allihop. I dag har vi suttit några stycken här och målat igen. På det hela taget en produktiv dag. Jag är lite trött, så det blir inte så mycket text den här gången. Har varit sjuk, och detta var min första friska dag. I morgon är det dags att jobba igen.


Efter att ha varit frustrerad över hur lång tid det tar att måla bikers så ändrade jag taktik och målar nu klart en i taget, i stället för att jobba på alla sex samtidigt. Första modellen är klar, och det känns genast mycket bättre.


Pelto nådde äntligen milstolpen att ha 500 poäng målat och klart. Det blir ganska många modeller för Tau, som syns på bilden ovan. Han vet redan exakt vad han ska fortsätta med för att komma till 1000 poäng, och vissa modeller är redan klara sen tidigare.


Här kommer en närbild på Peltos Hammerhead. Blacklining med smalspetsig märkpenna kan rekommenderas för att få fram detaljer i större områden med samma färg.


Purge the Unclean! Här är några av Kims Witch Hunters...


... och här är några till.


Stefan tyckte att det var dags att räkna ut exakt vad han behöver ha målat för att få sina första 500 poäng klara. Han kom senare på att när han väl gjort det är det inte alls mycket kvar innan han har 1500 klart. Målat i fel ordning med andra ord, men snart lossnar det.

Det var allt för den här gången. Fortsättning följer efter nästa målartillfälle.

7 kommentarer:

Bulan sa...

Najs!

Jag har börjat med pennor jag med (för ett drygt år sen men det är nyligen när det gäller mitt tempo). Ögon körde jag redan back in the day men senaste är att fylla i shades med penna där det behövs. Dock får man passa sig för det kan kladda lite. Jag kommer inte ihåg märket men de jag kör med är gula och finns i olika färger. Spetsen motsvarar en 0.5 tror jag. Har letat rätt mkt efter 0.1 i olika färger men det enda jag kan hitta är svart. Så om ni hittar färgpennor i 0.1 så tipsa om make and place.

Bulan sa...

Btw hur ser det ut på dippingfronten? Någon i KD-gänget som testat?

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

Den penna som Pelto använt är 0.05 svart. Ju tunnare desto bättre helt klart. Pennan är köpt på Panduro. Dom har gott om olika smala, vattenfasta pennor för sånt här jobb.

Jag har inte testat dipp själv, men Pelto tänker använda det på sina Kroot och har därför testat på en beastman. Det blev riktigt schysst. Jag har tänkt använda den metoden när jag målar Chaos Marauders nästa år.

Bulan sa...

Panduro alltså. Ska ska ta en sväng där. Var inne på Inex i götet, en välsorterad konstnärs/hobby-butik och de hade bara i svart också.

Kolla in: http://www.myspace.com/perarnez

Sjukt kul

waLLan sa...

Orkar inte skriva ett inlägg om detta så jag lägger den här istället. Grymt coolt bygge iaf :D

http://www.foreningenylva.org/forums/index.php?showtopic=18576&st=0

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

Wallan, det hade varit en schysstare länk om den hade fungerat. Jag får ett felmeddelande...

"Sorry, the link that brought you to this page seems to be out of date or broken."

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

hehe, om man klistrade in hela länken gick det bättre.

Snyggt Tau-bygge helt klart. Jag är fortfarande lite tveksam till om titaner och liknande passar in i deras stil dock, men om det är så här snyggt så känns det helt OK ;-)