tisdag, oktober 07, 2008

Min första enhet marauders

I helgen målade jag klart min första enhet marauders. Det kommer att bli väldigt svårt att hinna klart hela armén till nyår, men jag jobbar vidare och siktar på att måla så mycket som jag hinner helt enkelt.



Så här blev första enheten. Det börjar bli dags att fundera på hur jag vill göra baserna. Det lutar åt Camo Green och flock på baserna, med någon enstaka sten här och var för att liva upp lite. Vill inte göra det för krångligt, då det rör sig om ganska många baser totalt.

Enheten jag har börjat på nu har också 20 modeller, eller snarare 19 plus en magiker. De två enheterna tillsammans är en spelbar 500-poängsarmé. Just nu känns det som det realistiska målet för nyår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe.. snubben i gult hår längst bak slickar på vapnet :P
Frost ute kanske?

Snygg enhet.. ny bild efter att du basat dom önskas.

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

Jo, han slickar på vapnet. Jättekul att försöka få in penseln på de 0.001 millimeter som är mellan ansiktet och vapenskaftet kan jag berätta :-P

Ny bild kommer när basningen är gjord ja. Jag ska bara bestämma mig för hur basningen ska bli. Under tiden jag funderar kommer jag att lägga min energi på att måla nästa enhet helt enkelt.