söndag, december 02, 2007

En månad till nyår

Det blir en kort post i dag, och tyvärr utan foton. Bilder kommer senare under veckan, men just nu står mina färdigmålade bikers i en burk med flock och väntar på att limmet ska torka.

I och med att den här enheten är klar så har jag nu strax över 1900 poäng färdigmålat. Två enheter (12 gubbs och en Rhino) återstår innan nyår. Det blir svettigt, men det ska gå. Efter det har jag över 2500 poäng målat. Inte de billigaste enheterna kvar på slutet med andra ord...

Det känns riktigt bra det här. Filar redan på vad jag ska lova att måla under nästa år. Det kommer att bli en spelbar fantasy-armé i alla fall, exakt hur stor är jag inte säker på än.

2 kommentarer:

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

I går blev alla återstående modeller lila. Lite putsning på det lila återstår innan det är dags att gå vidare med nästa steg i målningen, men min Warlock Purple tog slut. Ska köpa ny i dag eller i morgon, för i morgon kväll är det målning planerad igen.

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

Den lila färgen är färdig, och alla modellernas axelskydd är rosa.

Foton på mina färdiga bikers och min påbörjade slutspurt kommer i helgen.