lördag, december 08, 2007

Motorcykelmännen från Uranus

Då var det lördag, och det är dags att fortsätta måla. Först ska jag dock hålla mitt löfte från tidigare i veckan och posta foton.



Här är de bikers som blev klara för några dagar sedan. Känns skönt att ha dom ur vägen, riktigt jobbiga modeller att måla faktiskt. Med tanke på att enheten kostar 276 poäng känns det dock värt besväret.



Här syns status på allt jag har kvar att måla innan nyår. Det är inte så enormt mycket, och så länge jag lyckas vara disciplinerad så ska det gå tycker jag. Det som syns på bilden är mina possessed (med transport), mina terminators och min lord i terminator armour. Totalt är det 636 poäng...

Nu under dagen ska jag få en del gjort på egen hand tänkte jag. I morgon kommer det hit ett par målare till, så då får jag hjälp med disciplinen. Förhoppningsvis ska det märkas skillnad redan i morgon kväll med andra ord.

3 kommentarer:

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

Söndag kväll, och dagens målarstuga är över. Vi blev totalt sju personer här i dag. Imponerande uppslutning.

Jag har fått en hel del metallkanter målade på mina modeller, men det märks inte så stor skillnad riktigt än, så det blir inga bilder just nu.

På måndagkvällen är det rollspel som gäller, men på tisdag sätter jag mig igen.

Bulan sa...

Är ni klara med Vampire eller?

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

Ja, Vampire är färdigt för den här gången. Vi har halvfärdiga rollpersoner för Mutant med Neotechs regler nu. Verkar bli ett kul gäng.

Beträffande målningen så kämpar jag vidare. Mina Possessed ska lyckas bli klara innan jul. I så fall återstår terminators till mellandagarna. Kämpigt, men det går. Kanske :-)