tisdag, juni 24, 2008

Chaos mot Chaos

När jag postade bilderna på min marauder så insåg jag att jag hade en samling bilder från ett slag i april som aldrig postades här. Men men, bättre sent än aldrig.

Den 13:e april spelade jag och Urban ett parti 40K, med varsinn Chaos-armé. Emperor's Children mot en blandning av Iron Warriors, World Eaters och Sand-People (så heter dom inte tror jag, men jag vet inte om Urban har ett namn på sina bruna marines än).

Tyvärr har jag inte längre koll på exakt hur slaget fortskred, så bilderna som kommer är därför en aning oorganiserade. Håll till godo.









Jag kommer i alla fall ihåg hur det slutade. I min iver att skjuta sönder Urbans armé, något jag bestämt mig för att se om det var möjligt redan när jag köpte armén, så glömde jag bort mina mission objectives. Trots att min skytteplan lyckades riktigt bra slutade slaget oavgjort, eftersom jag i stridens hetta glömde att backa tillbaka till det objective mina trupper stod framför och försvarade.

Inga kommentarer: