torsdag, juli 31, 2008

Fler marauders dippade

Den målade och dippade marauder som jag postade för ett tag sedan behöver inte vara ensam längre. Fyra nya är färdiga nu.



Alla mina marauders får tatueringar på lite olika ställen (alla syns inte på bilderna.. Jag använder en tunn svart märkpenna, och det blir helt OK. Lite tribal-aktigt, vilket passar bra in med vad jag vill göra.

Vad gäller ansikten så gör jag faktiskt dom precis som all annan hud på modellerna. Målar med Elf Flesh bara, ingen highlight, inga särskilda färger i ögon eller mun. Med dippen så blir det en skugga som duger alldeles utmärkt för trupperna. Enstaka modeller (karaktärer etc.) kanske jag lägger lite mer tid på, vi får se.



Här var det två till. Jag har räknat lite grovt på hur högt tempo jag behöver ha för att bli klar till nyår, och det rör sig om ungefär fyra modeller i veckan. Jag har att göra med andra ord, men det ska inte vara helt omöjligt. Vi får se om jag orkar hålla ångan uppe. Det vore trots allt väldigt skönt att ha en målad armé till fantasy battles också.



Avslutar med ett gruppfoto. Dessa fem modeller är en hel rank i en av mina enheter. Att jag använder väldigt mycket olika färger på mina marauders är avsiktligt, då det rör sig om Slaanesh-dyrkande Norse. Jag tänker mig att dom handlat och plundrat till sig olika fina tyger och färgämnen under sina resor, och att det i stammen är en statussymbol.

1 kommentar:

Bulan sa...

Jens jag tar med en basecoatad ork till KD så jag får testa på dippen. Verkar mkt lovande.