torsdag, september 11, 2008

We woz 'ere furst!

Under torsdagkvällen spelade jag och Urban ett parti GorkaMorka. Efter senaste partiet har vi båda läst på reglerna en del, så den här gången blir det betydligt mer rätt än senast.



Målet i det scenario vi valde var att samla på sig skrot som låg utspritt på spelplanen (fyra svarta basplattor), samt givetvis att spöa motståndarna grundligt. Jag började med att skicka en ensam yoof (ung ork alltså) in mellan ett par klippor för att plocka upp det skrot som fanns där, samt hålla ett vaksamt öga på den fiendebuggy som skymtar i bakgrunden (och var precis intill en skrotmarker).



Under tiden fortsatte huvuddelen av min styrka mot Urbans andra fordon. för att slåss om de två sista skrotbitarna där. Trots ett numerärt överläge gick det dock åt skogen för min del, främst på grund av en kombination av Urbans eldkastare och en impulsiv och inte särskilt genomtänkta frontalkrock mellan fordonen.

Efter att mitt gäng tyckte att dom fått nog med spö lade dom benen på ryggen och flydde, och Urban utgick därför med segern. Urban ville inte spara sitt gäng, och mitt fick för mycket spö för att vara intressant att ha kvar (sämre än ett nystartat), så vi sparade ingenting. Ett rent övningsparti helt enkelt, men det är alltid kul att spela :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade ju fler målade modeller, så lite fusk var det ^^