lördag, november 11, 2006

Emperor's Children

Nu har jag lite bilder äntligen. Lånade min brors kamera och fotograferade mina Emperor's Children. Sakta men säkert bygger jag upp en målad armé. Verkligen på tiden, det är ju rätt många år sedan jag började med hobbyn. Men men, bättre sent än aldrig.

På den stora gruppbilden syns de modeller jag är klar med. Just nu är strax under hälften av modellerna färdigmålade, vilket ger mig en fullt fungerande armé. Det är en kick att spela helt målat, bara så ni vet. Jag, Rikard och Urban har kört en del partier med det som krav, och det är riktigt motiverande.

På den här bilden syns en av mina enheter innuti en bunker som Rikard byggde. Taket på bunkern går att lyfta av, och en mindre enhet med stora bössor ryms alldeles utmärkt innuti.

Här syns min general (med en orgel på ryggen, det är ju trots allt Noise Marines) och en Obliterator (med köttiga utväxter över sin enorma rustning) utanför samma bunker. Dörren och kodlåset syns om man kisar lite.

Här är mina daemonetter, på väg ut ur Rikards chaos-portal, med altare och allt. Tyvärr kom inte den åttauddiga stjärnan högst upp på portalen med på bilden, men den finns där, jag lovar.

På den här bilden syns en av närstridsenheterna bland några klippor som jag har gjort. Enheten har, som alla mina närstridsenheter, med sig en ikonbärare. Det är bara kring ikonbärarna som man kan frammana demoner.

Det var lite av hur armén ser ut nu. Sakta men säkert fortsätter arbetet. Rikard är just nu på väg hit för en pysselkväll. Eventuellt krigar vi lite också, det märks.

Inga kommentarer: