söndag, november 19, 2006

Midvinter i Drakwald

Olles idé om julscenario fick mig att börja tänka i lite sjuka banor, och jag har nog ett scenario på gång i huvudet om folk är intresserade. Som några av er vet så spelleder jag en Rolemaster-kampanj i Warhammer-världen just nu, och det har varit väldigt lyckat.

Att köra ett enkelt julscenario med Rolemasters regler känns dock lite som overkill, så det lutar åt något enklare system i så fall. Förmodligen använder jag reglerna för World of Darkness, eftersom dom är enkla och snabba i spel. Inte så väldigt detaljerade förståss, men det spelar mindre roll för ett sånt här scenario.

Min scenarioidé handlar i alla fall om förberedelserna för midvinterfirandet i ett mindre samhälle i Drakwald, den stora och mörka skog som fyller stora delar av Imperiets mitt. Borde ta ett eller två speltillfällen att hinna igenom.

Intresserade?

5 kommentarer:

Rico sa...

Visst, absolut. Ju fler vi är desto roligare. Man kan ju tänka sig paus för julskinka + tillbehör också :P.

Bulan sa...

Grymt jag är lätt med. Helrustning och muskedunder.

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

Vet inte om nån läser kommentarer så här långt ner, men i alla fall...

Det verkar bli annandag jul som gäller.

Bulan sa...

Vi läser. Lite bakgrund skulle vara najs så att man kan planera sin char lite mer. Är det en stor stad och hur ser omgivningarna ut? Är det bäst om vi kommer från området eller är vi ditresta lycksökare? Hur erfarna är vi?

Jens 'Spacejens' Rydholm sa...

Bakgrund kommer nån gång under helgen i en ny post här.