fredag, november 24, 2006

En liten spelkväll

Jag och Urban satte oss ner för att spela lite spel. Tanken från början var att vi skulle vara fler och lira lite Warhammer, men det blev aldrig så. I stället spelade vi två partier brädspel.

Det första spelet som spelades var den gamla klassikern Gangster. Det blev en ganska jämn fight, men efter flera shootouts och ett par sjukhusbesök tog jag mig till slut till flygplatsen med över en miljon på fickan. Tyvärr krashade planet, så jag hamnade på sjukhuset igen. Tack vare det så blev slutspurten väldigt jämn, men jag lyckades ta mig iväg till flygplatsen igen innan Urban hann dit. Den här gången gick det bättre, och jag kom undan med segern.

Därefter, när vi insett att sällskapet för Warhammer inte skulle dyka upp, så passade vi på att spela ett parti Blood Bowl. Urban hade aldrig spelat det tidigare, så det var en övning kan man säga. Vi använde därför inte alla avancerade regler (foul, skills, etc.) och körde med två människolag mot varandra. Jag vann matchen med 2-0, men Urban satsade mer på våld och slog mig med 5-2 i casualties. En något våldsam match med andra ord.

Och efter det var klockan mycket och det var dags för Urban att ta sig hemåt och för mig att rapportera av kvällens aktiviteter här.

Deltagare:
SB: Jens, Urban
Övriga: -

2 kommentarer:

waLLan sa...

Nu är jag ju nyfiken på vad Ubbe tyckte om BB???

Ubb£ sa...

Jag tyckte det var riktigt kul, dock blir det nog ännu bättre om man lira camp